Fala cruiser
Pozdrav Tunner,
Jaz sem bil lastnik 200sx-a dve leti in pol, potem sem ga pa zamenjal za 300zx-a ki ga mam ze dve leti pa se mal, tko da nekaj pa lahko povem informativno o teh avtomobilih.
Najprej 200sx:
Dobijo se relativno poceni. Koncentriral se bom samo na S13 verzijo ki so jo delal za evropski trg od 90 do konca 93. 1.8 turbo z 170 konji.
Poraba (cez cel tank):
Najnizja 8.6 (po jajcih 140 po avtocesti do Graza), najvecja kar sem ga mel je bila 14.3, povprecje cez celo obdobje kar sem ga mel je 12.1 (cist vsako tankanje mam zabelezeno in v excelu). To je precej hitre voznje, ce je blo kej po avtocesti je blo vedno od 180-200, pozimi tudi vozen pa vsak dan v solo, etc... Mislim da kr neka realna poraba.
Stroski:
Prevzel sem ga z 109000km, zato je bla najprej menjava zobatega jermena in sveck, oboje se mennja na 100k km. Zadnji blazilci so bli fuc, zadnji spoiler je od znotranj zacel rjavet, tako da je ga bilo potrebno zamenjat (po vsej verjetnosti je blo zadi zaleteno, ceprav kej dost drugih znakov ni kazal na to). Alternator mi je sel, hupa je sla (2000sit v baumaxu in 5min sraufanja), zavorne diske je bilo potrebno struzit (pogost problem na nissanih) ~7000sit, in nove zavorne ploscice. Pa ker je bil avto napacno dvigan z dvigalko je nekdo zvil... errr... pac tak 'rail' k gre pod pragom, in kjer je bil zvit je zacel rjavet, tko da mi je v manj kot letu precej najedlo prag (med vrati in kolesom). Tist je blo tud 20k sit za popravit. Pa auspuh lonc je prerjavel. Avto sem prodal s 135.000km, in to so vsi stroski, kar jih je blo z avtom poleg redne menjave olja in luft filtra.
Avto:
Letnik 90 ma svoh bremze in sem jih 3x zakuru total do konca, pa ne na avtocesti ampak na ovinkasti cesti kjer je bla Vmax 140km/h med ovinki. Letnik 91 je dobil vecje diske in to nebi smel bit blem. Avto je potegnu ko sneta sekira, od 3500rpm naprej je res dobil kick od turbine (podatke navedem kasnej). Letnik 90 nima delne zapore diferenciala, za ostale letnike nisem ziher. Powerslidat se ga da lepo, za zacet se ucit je mogoce itak boljse brez zapore dif., ker je prehod dosti bolj rahel in kot drsenja manjsi (ker se bo sam eno kolo vrtelo v prazno). Meni se je na koncu zdel avto ze mal mehek, ampak feeling skozi volan je res dober, avto lepo lezi v ovinkih z rahlim podkrmarjenjem (tko kot vsi serijski avti), moci je pa mel dovolj da v dezju pri ~70-80km/h na spolski cesti lahko tudi v 3. zavrtis kolesa v prazno.
Tuning:
Prav globoko se nisem poglabljal takrat v vec konjev, itak si nisem mogu prvoscit nc. Ampak naceloma z dvigom pritiska turbine, filtrom in auspuhom prlezes nekje do 230 konjev, ki je tista neka meja. Pot naprej so seveda cip, vecji intercooler, injektorji in vecje turbine... Tko na splosno receno, ampak recimo da se da do 230 konjev prit z neko normalno investicijo. Probaj
www.norrisdesigns.com al nekaj podobnega. Poisci na google. To je tuner v angliji, mislim da so se nekak najboljsi kar se ponudbe in informacij tice.
Pospeski zmerjeni na mojem avtu (samo snet katalizator in mal bolj odprt lonec):
3. 4. 5.
60-100 3.8 6.5
80-120 3.7 5.0 8.8
100-140 7.5
120-220 v 4. je 22 sekund.
Ce se kdo sprasuje kako je lahko 100-140 hitrej kot 80-120 v 5. naj povem da je to zaradi krivulje navora. Turbina prime od 3500 naprej, in 100-140 je posledicno hitrej v 5.
***********
300ZX:
Okej, za zacetek, avto obstaja twinturbo (TT) in ne turbo (NA). Ce ni turbo je uvozen z amerike, ker med ostalim so tam ponujali NA verzijo. V podrobnosti ne grem, ker je zmesnjava. Evropski je samo 2+2 TT. NA ima 222 konjev, TT pa ~300. Sam imam 2+2TT.
Naj najprej omenim da je to cist ena druga zver kot ostali avtomobili v tvoji izbiri. Avto ma 1650 kil s pol tanka in voznikom, 380Nm pri 3600rpm. Avtomatska klima, delna zapora diferenciala, streha se da snet (!)(t-top)... Da je avto nekaj posebnega se tudi pozna na stroskih vzdrzevanja, pa ne pozabi si zracunat kolk te bo registracija prsla. Zelo verjetno malck manj ko 200 jurjev, ce se rad zaletavas tja proti 300 jurjem. Avto dejansko ne pase v primerjavo z ostalimi nastetimi.
Stroski:
Odvisno kako je ohranjen. Pr nas jih je 9/10 v kurcu ce mene vprasas, verjemi, sem jih osebno velik vidu ko sem svojega iskal. Za servis, ce je kaj vec kot menjat olje ga bos vozu v Moravce h krulcu, ce ne te jaz pridem zbrcat

ker so edini k poznajo avto, ker jih vecina tja vozi te avte. Redek je tko da so me tuki v Ljubljani na ta najvecjem nissan servisu gledal k sedmo cudo in se slinli ko sem ga prpelal, namesto da bi se spravli sraufat. To mej v racunu tudi ko narocas dele, ker se zna zgodit da cakas blazno dolgo na kaki del. Najhitreje in ceneje je z amerike in pride v do dveh tednih, ali 5 dneh expresno.
Teh avtov je okol 30, ce ne manj v sloveniji. Ce je redno vzdrzevan ni nobenih problemov. Crkne razdelilec vziga (70 jurjev z amerike, 180 pri nas) na VSEH pri ~100k kilometrih (serijska napaka), servis za 100k kilometrov je tudi ~200k sit. Drugace pa samo menjava olja in zracnega filtra. Deli na splosno niti niso dragi. Najvecja nevarnost je da ti greta turbini. Na turbine je treba pazit, _NIKOLI_ ga gnat hladnega preden pritisk olja ne pade, in VEDNO pocakat kako minutko na standgasu ce si ga gnal, sploh ce zapeles z avtoceste na tankstelo recimo. Za zamenjat turbini je potrebno motor ven vzet (ne gre drgac), vse skup pride ~3.5-4k evrov. Ce zanje lepo skrbis (kar ne pomeni da avta ne gonis) zdrzijo do 200k kilometrov. Menjava olja na ~7k kilometrov ali manj je zelo priporocljiva. Samo full sinteticno.
Poraba: Od 11 (najmanj se da pomoje spravit tam nekje 10.0 mogoce mal manj) do 16.5, v povprecju mam nekje okol 13-14. Ce ga do konca (in res mislim do konca, do 200km/h na ravnincah) gonis po ovinkasti cesti bos tezko spravu cez 15, tam okol 14 bo. Po avtocesti pa raje ne vozi cez 160 ker PIJE. Za to ima tudi tempomat
Tuning:
Tuki se zacne zabava k jo povprecni slovenci niti ne dohajajo, sploh taki k bi menjali pol motorja (odmicne gredi, etc.

zato da dobijo 10 konjev ki se jih itak nikjer ne cuti. Brez zamere

Tuning pac ni razvit v evropi, kaj sele pr nas (razen vesenje spoilerjev). Ma tko, lepo bom po vrsti napisal, ce te zanimajo konji. To je nekak najbolj pogosta pot. Cene so v dolarjih, pristej ce nekaj carine (kjer se da goljufat, ker ti lahko napisejo na racun da pol manjso ceno recimo). In postnine. Niti ni tolk velik.
Serijsko ~286-300 konjev.
15hp - K&N style filter, $110
10hp - underdrive pulley $160
10hp - sneta katalizatorja, 30k sit pr auspuharju na rudniku
60hp - JWT cip in dvig pritiska iz 0.6 na 1 bar (zamenjas eno puso) - $560
20hp - boost controler - $300-450 nastavljas pritisk turbine iz kokpita z elektronsko stvarco.
10hp - Zadnji lonci drugi ? Dva lonca sta ker sta dva popolnoma locena auspuha (no, vmes sta povezana z izenacevalnim H clenom).
To je cirka 400-420 konjev. Potreboval bos se novo sklopko ki je $370-450 ce bos serijsko drajsal prevec. Avto te konje prenasa kot serijski in se zanesljivost ne zmanjsa. Ce bos po netu iskal kej, temu se rece "Stage III" oziroma "Stage IV" zarad boost controlerja. 420 konjev je torej okol 300-400 jurjev. Oziroma ~370 konjev te kosta ~200 jurjev.
Od tukaj naprej se pa zacnejo stroski, naslednja meja je nekje dobrih 500 konjev. Za to pa rabis druge injektorje ($850), drugi turbini ($1800 par), popravek cipa za vecje injektorje je $100, za poletne dni ce ga mislis terat je se pametno vecje intercoolerje ($800-1000). To ti bo dal nekje cirka 500 konjev. Pozimi mal vec, poleti mal manj. To se motor in menjalnik zdrzita z serijsko notranjostjo. Batov in odmicnih gredi, portanje in poliranje sesalnih cevi,... to pa pride ce vzames turbine za do 600 ali vec konjev. Sam to je pa brezveze IMO, ker je avto potem nevozen v bistvu. Turbine bojo prijele sele tam nekje pr 4500 obratih do konca, in podobno.
Aja, avto tanka 95, ce dvigas pritisk je za vsak slucaj, sploh poleti, pametno raje 98 zacet tankat.
Ce mas dnar in hoces resne konje, ter resen avto je 300zx zelo dobra izbira. Ce ti je 300 konjev dovolj bi se priporocal 928 porscheja, mal vec pije, stroski so tko-tko, je pa baje odlicen za powerslidanje. Kar se manjsih spornih avtov tice je 200sx po mojem mnenju, in tukaj probam bit res objektiven, se nekak najboljsa izbira. 325 zna bit tudi zanimiv, samo si omejen na tolk konjev kokr jih ma (dobr no, 10 konjev za luft filter in ostale ***** ki se jih itak ne cuti). Ima zadi pogon, bmw majo fajn podvozje za powerslidat, sploh ce ma M podvozje. Vedi pa da je 300ZX M3 ranga ne pa 325. Drag race na trzaski med mojim in M3 cabrio je tudi enkrat ze dokazal da je moj avto glih tolk hiter do 140

.
Sledece mnenje je pa zgolj cisto moje mnenje, pa prosim da se noben ne vsaja cez to. Avtomobile s spredaj pogonom pa nebi niti gledal ker je to ziv dolgcas. vse kar lahko delas je da gume brezveze v prazno vrtis ter skripas skoz ovinke s podkrmarjenjem. Pointless. Vidim da te zanima zadi pogon, in to najbrz ni brez razloga. Zal ti bo ce bos vzel avto s spredaj pogonom.
Hmm no... Mislim, to je tko mal na hitro, ce te zanimajo detajli mi pisi na
Snuffy@email.si in ti na vse odgovorim. Ce te zanimajo detajli o 300ZX pejdi na
www.twinturbo.net in ri preberi tech in faq ter malo sprmljaj DA BEST forum za ta avto (600+ postov vsak dan). Ce bos hodu iskat avto, pa rabis se drug pa oci z nekaj izkusnjami ti z veseljem pomagam najt lep primerek. Tako 200sx kot 300zx.
Mimogrede, ce ti gre za WOW efekt... Se peles skoz center z odprto streho in dobesedno slisis folk k rece 'u ***** kaksen avto' (3x slisal v zadnjem mescu pa pol), al pa ga recimo pucas pa folk pristopi in mal povprasa kaj je to zaen avto, ter kake detajle in mal poceblja. Obrnes mislim da vsako 5. glavo, hehe.
Za konec se en primerno obdelan 300zx z body kitom.
http://www.needforspeed.ca/newfeatures.asp
597 konjev na zadnja kolesa, kar je blizu 700 konjem. Res lepo zrihtan. Nekej takega te pride 4-5 miljonov plus avto.
Lep pozdrav, pa brez zamere ce je kdo uzaljen s cem kar sem reku. To je sam moje mnenje in ga nikomur ne vsiljujem,
Sasa