facebook

Honda forum

Forum ljubiteljev vozil znamke Honda

RX8 -ce se kdo slucajn ni vidu

Kotiček za ne-Honde.

Moderator: Blue Angels

RX8 -ce se kdo slucajn ni vidu

OdgovorNapisal/-a HaBy » 26 jun 2003 12:33

Večer
Prvi kilometri: Mazda RX 8
Legenda živi
Zgodbo je leta 1957 začel takrat malo znani dr. Felix Wankel - Pred 25 leti je prva generacija tega kultnega športnika dobila tudi nenavaden, tako imenovani rotacijski motor.


RX 8 je prepoznaven predvsem zaradi izrazito izbuljenih blatnikov, ki poudarjajo dinamičnost.

Pri Mazdi so imeli vedno posluh za novosti, za tehnične posebnosti in zanimivosti. Ko so ob koncu petdesetih slišali za izum nekega Wankla, je inženirje z Daljnega vzhoda zadeva očitno tako impresionirala, da so, potem ko je NSU, ki je z Wanklom začel delo na motorju, patent odkupili. Brez porodnih težav tudi pri Mazdi ni šlo, toda po odpravljenih težavah s tesnjenjem, mazanjem in pretirano obrabo trohoidnega cilindra, je motor leta 1967 doživel komercializacijo - v sedaj pozabljenem, v Evropi pa nikoli prav znanem modelu Cosmo sport. Brez trohice slabe vesti je moč trditi, da je bil prav ta športni dvosed praded sodobnega športnika s tem edinstvenim motorjem.

Četudi gre za motor, ki ima nedvomne prednosti, posebej pri uporabi v športnikih, kjer pride do izraza kompaktnost zasnove, nizka teža, malo gibljivih delov, zmožnost doseganja visokih vrtljajev in posledično moči, ima seveda rotacijski ali Wanklov motor številne pomanjkljivosti, zaradi katerih je Mazda edina tovarna na svetu, ki tako zasnovo uporablja, RX 8 pa hkrati edini avtomobil s tem motorjem. In za kaj pravzaprav gre? Namesto valjev in batov, kjer se leti gibljejo vzdolžno, opravijo vse štiri takte (sesalni, kompresijski, eksplozijski in zgorevalni) in potem gibanje na gredi spreminjajo v krožno, je pri rotacijskem zadeva povsem drugačna. Gre namreč za ekscentrično krožno gibanje valja napihnjeno trikotne oblike, ki s svojim vrtenjem po valju ustvarja takte med rotiranjem. V RXu zadnje generacije je vgrajen dvoploščni motor, ki so ga inženirji dolga leta izpopolnjevali, saj nekaj slabih strani vse doslej niso mogli uspešno rešiti. Predvsem zgorevanja, velike porabe, nizkega navora in mazanja. Toda po zagotovilih odgovornih je motor, ki so ga poimenovali Renesis, sedaj urejen.

S spremembami pri tesnjenju, premikom sesalnih odprtin - te so sedaj tri - na rob plašča in večstopenjsko sesalno cevjo motor ustreza standardom Euro 4 za čistost izpuha, je prijazen do voznika in se z veseljem vrti. Pri Mazdi so se odločili za dve verziji - normalno in z večjo močjo. Pri prvi zmore dvoploščni motor s prostornino dvakrat 654 ccm 141 kW (192 KM), pri drugi že 170 kW (231 KM). Vse skupaj se dogaja pri visokih 7000 vrtljajih. No, morda moč pri teh vrtljajih še ne pomeni preveč, pač pa skromen navor, saj šibkejša različica zmore 220 Nm, pa še to pri 5000 vrtljajih (močnejša 211 pri 5500). Morda bo koga zmedlo tudi to, da zmore originalna verzija kar 250 konjev (naprodaj v ZDA in na Japonskem), toda za uporabo v Evropi so morali moč motorja nekoliko zmanjšati, da so dosegli standard izpuha Euro 4.

Notranjost - za voznika in sovoznika značilen športno utesnjen občutek.

Oblikovno je RX povsem drugačen avtomobil od svojega prednika, ki je bil v prodaji od leta 1991. Ne le da zasleduje nove Mazdine smernice, pač pa je povsem uporaben štirised s štirimi vrati. In to kakšnimi! Da bi pridobili prostor za vstopanje zadaj, ob tem pa obdržali kar se da majhna vrata, se leta zadaj odpirajo navzven za 80 stopinj. Da bi kljub temu obdržali potrebno čvrstost karoserije, ima ta v notranjosti masiven osrednji tunel. Inženirji so športniku namenili izjemno kratke previse, kolesa porinili povsem v robove, o čemer govori tudi 2,7 metra medosne razdalje ter 1,5 metra koloteka. Precej, glede na skupno le 4,43 metra dolžine. Da bi vtis vozne dinamike še izboljšali, so potisnili kompakten rotacijski motor še šest centimetrov nazaj in štiri navzdol glede na predhodnika ter rezervoar potisnili pod zadnja sedeža. Ob skromni teži in njeni idealni razporeditvi 50:50 je podlaga odlična. RX 8 je namreč športnik s sredinsko postavljenim motorjem - natančneje, s sredinsko spredaj postavljenim motorjem. In pogonom zadaj, kar seveda spada zraven in k tradiciji. Za športnika se spodobi tudi brezkompromisnost pri konstrukciji vpetja koles. Inženirji so mu tako namenili dvojna trikotna vodila spredaj in petvodilsko premo zadaj.

Nova mazda sicer premore zajeten spisek varnostne opreme - šest zračnih blazin, ABS TCS in DSC (kot Mazdin ESP), zategovalnike in vse ostalo. Ampak na srečo je moč DSC izklopiti in na srečo so bezkompromisno športnost potrdili tudi tako, da ima RX samozaporni diferencial. Sicer pa so obema različicama namenili tudi ročni šestststopenjski menjalnik, RX pa posadili na zajetna 18-colska platišča.

V notranjosti prevladuje zajeten osrednji greben s kratko prestavno ročico, na instrumentni plošči prevladuje merilnik vrtljajev, sedeži so školjkasti, športni, čeprav ne pretirano. Materiali so skrbno izbrani, izdelava daje pozitiven vtis, čeprav bi mu morda pristojalo malce več poliranega aluminija in kakšen košček usnja več. Volan je trikrak, športen, začuda nastavljiv le po višini. Je pa res, da se sedi dobro, da so sedeži udobni (oprijemljivosti bi lahko bilo več), da ergonomija na splošno ustreza. Ravno tako kot delo podvozja in uravnoteženost avtomobila. Prvi vtisi govorijo tudi o ne prav idealnih zavorah, pa o neverjetnem veselju in lahkotnosti vrtenja rotacijskega motorja ter o skromnosti navora, ki pri vožnji v klanec zahteva neusmiljeno priganjanje. Visoko hropeč glas wankla pa je nekaj posebnega, v pozitivnem smislu.


Četudi športnik po srcu, je RX 8 avtomobil za vsakdanjo uporabo. To dokazuje tudi s prtljažnikom, ki meri za ta razred uporabnih 290 litrov.

Pri slovenskem uvozniku so malce razočarano povedali, da se načrti niso iztekli, tako kot so si želeli. Menili so namreč, da bi lahko omejeno prodajo začeli že pozno poleti, toda zanimanje za novi model je na pomembnejših trgih menda izjemno in tako bodo prva naročila začeli sprejemati jeseni, dobave pa bodo sledile spomladi 2004. Še najbolj zanimiva je cena - za močnejšo verzijo (šibkejša bo tako ali tako na voljo šele sredi leta 2004) bo treba odšteti med 7,9 in 8,9 milijona tolarjev, za šibkejšo pa od 6,6 do 7 milijonov. Nedvomno dobra kupčija.









Matjaž Korošak

LP
Svinja se valja v blatu in je srečna, če bi vedela, da je svinja, ne bi bila srečna!

iS sedan '96
Uporabniški avatar
HaBy
Uporabnik
 
Pridružen: 28 jun 2002 17:29
Kraj: Saint Barthelemy

OdgovorNapisal/-a fafnžnabl » 26 jun 2003 13:59

Mi je oblikovno od Cruiserja(RX 7) bolj pri srcu.
Drugače je pa v ta novem AM.

sedan VTi 99
Uporabniški avatar
fafnžnabl
 

OdgovorNapisal/-a perimund » 26 jun 2003 17:00

Men je pa RX8 vsec ker je taka lepa sportna druzinska limuzinca



Honda Civic Rally 1974
-
*Civic GL - 90PS*
Uporabniški avatar
perimund
Uporabnik
 
Pridružen: 11 nov 2002 19:55
Kraj: Monaco

OdgovorNapisal/-a cruiser » 02 jul 2003 12:25

Eh, tole je sportna limuzina. Ne mores primerjat s twinturbo RX7

Sicer ima stock RX7 res le 240-260KM, vendar ni nobena znanost priti na 350KM, kolkr jih je tudi v nacrtu.


---------------------
'93 RX7
'93 CRX VTi
Uporabniški avatar
cruiser
Uporabnik
 
Pridružen: 31 maj 2001 18:33
Kraj: Tuningland


Vrni se na Avtomobili

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov