Heh, to je ze dokaj stara zadeva. Filmcek pa je bil v bistvu posnet za festival krakih filmov in je dubu tudi nagrado.
Gre za Voznjo Arija Vatannena na legendarni progi Pikes Peak Hillclimb v ZDA - "Race to the Clouds", kjer so nadaljevali z legendami B grupe iz relija, ko so jo prepovedali. Avte so se imeli in na tej progi so jih lahko povsem izkoristili. Seveda americanom sploh ni bilo jasno, ko so se prvic pojavili reli vozniki in zdrobili njihov rekord proge. Prvi na tem je biu legendarni Audi Quattro S1, ki ga je vozila zenska, edina do zdej, ki je zmagala kako dirko svetovnega reli prvesntva - Michele Mouton, ki je leta 1985 prejsnji rekord z casom 11min 25,39 sekund podrla za 13 sekund. Naslednje leto je Z istim avtom zmagal Bobby Unser z casom 11:09.22. Leto 1987 je bilo se ena prelomnica za to dirko, saj je Walter Rohr (na nemski televiziji znan kot Bayerische Rally Gott :) ) prvi v zgodovini peljal cas pod 11 minut. Z posebej pripravljenim Audijem Quattro S1 "Pikes Peak" z dodanimi spojlerji, da bi imel cimvec oprijema na tej pesceni stezi je peljal cas 10:47,85. Ves ta cas so imeli nasprotnike v Peugotvem 205 Turbo, ki ga je vozil Ari Vatanen a je audi ves cas zmagoval. Nato se je Audi odlocil prenehati s tem tekmovanjem, saj so dosegli res neverjeten mejnik. Leta 1988 pa je Peugeot v to vlozil veliko denarja, da bi premagal Audi in pripravil posebej predelani Peugeot 405 (ki nastopa v zgornjem filmcku), z stirikolesnim volanom in seveda stirikolesnim pogonom vse posebej pripravljeno samo za to dirko. Kot voznik je nastopil njihov najbolj izkuseni voznik Ari Vatanen in je Audijev cas podrl za piclih 63 stotink sekunde. A vseeno je tako Peugeot dobil zadoscenje in grupa B se je tako poslovila od tega dirkanja. Naslednjih 5 let so americani poskusali premagati ta cas in sele leta 1993 jim je uspelo. 10:43,63 je postala nova znamka. Naslednje leto pa se je pojavil najbolj znani clovek tam - Rod Millen z povsem predelano Toyoto Celico SuperSportTurbo in postavil cas 10:04.06. Ta cas je trenutno se vedno najboljsi cas na tej progi. Rod Millen sam pravi, da je njegov cilj biti prvi pod 10 minut, a mu se vedno ni uspelo. Vmes je celo menjal avto za predelan poltovornjak Toyota Tacoma ...
Uff ... mal sem se razpisal, a vseeno upam, da sem vam malo pricaral to dirko ...
Se nekaj podatkov o progi:
Length: 65,560 feet (12.42 miles/19.983 m)
Width : straight - 20 feet
curves - 20 to 50 feet
Surface: Gravel
Turns: 156
Elevation at Start: 9,402 feet (2865m (kot Triglav!))
Elevation at Finish: 14,110 feet (4301m)
Elevation gain: 4,708 feet (1436m)
Length of plus grade: 61,626 feet
Maximum + grade: 10.5%
Lengh of negative grade: 3,934 feet
Maximum - grade: 10.0%
Average grade: 7%
Pa se nekaj slikc ...
Zmagovalna Toyota Celica
Nova Toyota Tacoma
Audi Quattro S1 "Pikes Peak"
Razni avti
Video celica in action (1.5MB)
http://www.rodmillen.com/racing/download/movie/slide1.mpg
Tacoma in action
http://www.rodmillen.com/racing/download/movie/test98_1.mpg